28.9.2007
350 dostala nový plášť zadního kola. Původní Mitas H-15 4.0x18" měla sjetý vzorek až na 0,8mm. Koupil jsem
tu samou ve stejných rozměrech, hloubka dezénu u nové pneumatiky je 4mm. Otec mi jí sehnal v Přeštickém pneuservisu za
cenu 980,-Kč. Při montáži se mi povedlo štípnout duši. Snažili jsme se jí zavařit, to se nám ale nepovedlo, takže klasické
lepení to jistilo. Při celé akci mi pomáhal náš Cipísek :-). Přední gumu už mám taky objednanou. Bude v úterý a je to
opět Sava MC7 3,5x18".
6 003km
15.8.2007
Odešla VN cívka levého válce. Koupil jsem novou a zároveň i kabel a fajfky (obyč neodrušené). Vše v motoshopu v Přešticích.
6 003km
13.7.2007
V tento den jsem dokončil natahání nové elektriky. Po večerech mi to trvalo 5dní. Jednalo se o
kompletní výměnu kabeláže včetně konektorů, nová spínací skříňka z Avie,
Nožové pojistky - rozdělení na Hlavní 15A,
zapalování 7,5A, světla 7,5A a blinkry též 7,5A. Pouzdra pro nožovky jsem koupil v GESu v Plzni, byli sice na objednávku
nicméně do 3dnů byli na prodejně. Jedná se o
držák
a úchytku.
Přidání krabičky (KP49) pod levé ovladače na řídítkách.
V krabici je prozatím vypínač který zapíná potkávací světla když se spínací skříňka nachází v poloze "2".
Vypínač byl původně s doutnavkou na 230V, tu jsem z něj vyndal a nahradil jí obyčejnou zelenou LED diodou
s odpovídajícím předřadným odporem pro signalizaci zapnutých potkávacích/dálkových světel. V krabici je ještě místo
pro 2 vypínače. Jeden bude v budoucnu sloužit k zapnutí a signalizaci varovných světel. Krabičku jsem kupoval v Plzni
u Kůse, bohužel menší zrovna neměl právě doprodal, další bude v pátek a hluboce se omlouval
(ti kdo tam už nakupovali vědí :-)). Pro tento účel se daleko lépe hodí U-KM2, běžně k dodání v GM electronics.
O tom jak práce pokračovali je možno vidět na fotkách.
Jen bych chtěl upozornit na jednu velkou nepřesnost v některých schématech elektroinstalace J350/640. Jedná se o to
že nění zakresleno napájení pro vývod "D" na relátku. Bez tohoto drátku motorka nedobíjí! To mě zaskočilo, když vše
fungovalo kromě blinkrů a dobíjení. Šel jsem tedy po původním zapojení mé motorky až sem narazil na tento rozpor
ve schématu.
5 550km
30.5.2007
Na třiapůli je najeto pár desítek kilometrů. Za tu dobu se nic závažného neporouchalo.
Zjistil jsem ale několik závad které je nutné odstranit, mezi ně patří:
• neuspokojivá kvalita provedení elektroinstalace. Z toho jak vypadá se musí ježit vlasy
každému dobrému elektrikáři :-). Divím se že něco takového může vůbec fungovat. Takže proběhne
GO elektroinstalace.
• čep zadní kyvné vydlice má vůli, bude nutné kyvku rozebrat a vadné díly vyměnit.
• pravé zrcátko se při vyšších rychlostech cca 80+ pod náporem vzduchu samo ohýbá.
Motorka je po přepisu s novým číslem 2P 0319. Zakoupen za 60Kč umělohmotný rámeček pod SPZ. V počítači sem si
poté navrhl potisk tohoto rámečku :-). Přesvědčit se můžete na fotce. Místo "B"lbčka jsem teď "P"itomec :-D
Dál jsem koupil halogenovou žárovku 12V 60/55W s paticí pro asymetrickou žárovku (p45t) v mototechně Mrskoš v Přešticích
za 63Kč.
5290km
3.5.2007
Tak konečně už sem vyrostl a pořídil si Jawu 350 nejnovější typ 640 z roku 1992. S koupí
silnější motorky jsem počítal až někdy v srpnu tohoto roku. Jenže už před půl rokem jsem
měl jasno že nová motorka s kterou budu jezdit až udělam v 18 řidičák nebude nic jiného než
Jawa 350/640. Výběr byl jednoduchý - moderní vzhled, kotoučová brzda, snadné opravy a nízká
cena náhradních dílů. O tom že si jí chci koupit jsem se zmínil v sekci
»autor.
No a jednoho dne na tyto stránky zavítal Filda, který zrovna jednu takovou prodával. Dostal
jsem tedy nabídku jestli ji nechci koupit... slovo dalo slovo a ve čtvrtek 3.5. ji přivez.
Filda je z Brna a já bydlim u Plzně, takže 330km dlouhou cestu absolvoval na 350. To že dojela
až sem bez poruchy značí že to bude spolehlivý stroj.
Motor má po GO najeto 2 000km (klika, písty, nová ložiska). Dále je namontován
nový plovoucí kotouč včetně destiček a kapaliny. Nový kufr Kappa.
V současně době čeká na přepis.
5167km