Fichtl slet 2005 Snopoušovy

Nultý ročník Snopoušovského Fichtl sletu odstartoval tuto sobotu 20. srpence 2005. Účast předčila očekávání pořadatelů, (možná proto že na tomto webu byla umístěna pozvánka :-)), původně si mysleli že se sejde jen pár bláznů ze Snopoušov, ale v tom se šeredně mýlily. Celkově se zde sjelo na 30 motocyklů různých značek a typů, přes pionýry, simsony, MZety po Jawy, Čezety... své zastoupení zde měl i Japonský kontinent v podobě Hond a jiných podobných s... ;-).

Poté co táta přinesl před dvěma týdny pozvánku jsem užasl a začal ho přemlouvat abychom naložili pionýra na káru a vyrazili (na káru proto že na stroji ještě neni technická a jet 20 km navíc přes město je jako pěst na oko). Přemlouvat jsem nemusel dlouho a tak jsem si v sobotu dvacátého udělal budíček už v sedm hodin. Zaprášeného fichtlíka z polních cest jsem odtlačil k našemu mycímu středisku, (možná trnete nad tim co to doma vlastně máme, neni třeba se nad ničím pozastavovat jde o obyčejnou hadici z které teče voda :-D) náležitě jsem ho umyl, vyleštil suchým hadrem aby na novém laku nebyli ošklivé mapy po kapkách vody. Nalil jsem plnou nádrž naturalu 95 s olejem... Na hodinách bylo lehce k desáté hodině a tak jsme ho s navagónovali a přikurtovaly. V 10:00 jsme vyrazili směr Dolní Lukavice...

Když jsme dorazili ke Snopoušovskému kulturáku tak táta zaplatili dvacku, já nastartoval stroj a popojel na parkovací místo. Po malé chvíli se k mému nedávno zrenovovanému pionýru přihrnul hlouček lidí, kteří obdivovali jeho krásu. Já jsem šel taktéž na obhlídku, to co jsem viděl můžete pozorovat na fotkách níže.

prezentace moto strojů

nejstarší stroj - šlapal jak hodinky ČZ s tuningovým podsvícením ČZ
Jawa 175 Jawa 21 Jawa 20
Jawa 23 Mustang v popředí vlevo předjezdec a úplně napravo prezident asociace Jawa 21
Simson policejní Jawa 350 Jawa 350
Jawa 250/559 "panelka" 2x pionýr a 650 Japonec, moje 20, pařez a 175
komár Honda Rebel 125 Jawa 21
pionýr univerzální stojánek laďák
panelka panelka 350
350 s vlajkou 350 350
MZ 150 pořadatelé

Po prezentaci motocyklů jsme dostali od pořadatelů pokyn nadráždit svoje stroje s tím že ve 12:00 vyrážíme na spanilou jízdu. Byl na výběr kratší trasa pro ty co již budou mít uřícené stroje nebo budou mít sami dost tak v Krasavcích odbočí na asfaltovou polní cestu a pojedou zpátky do Snopoušov a delší, která bude pokračovat do Vodokrt, Řeneč, Oseku, Hájí a zkratkou do cíle. Po nastartování táta zjistil že je měkký zadní kolo a tak mi vyslal na jízdu samotnýho.

Jako první jezdec vyrazila vůdčí třiapůle s vlajkou ČR a za nim se řadili stroje a jako uzávěrka celé kolony jela druhá policajtská třiapůle se samotným prezidentem asociace. Jelo se pohodovou jízdou 40 - 60km/h směrem na Lišice, Dolní a poté na Horní Lukavici, kde bylo čekání na návsi na ty pomalejší. Po seskupení se vyrazilo zpět do Dolní Lukavice. Moje mašina jela zatím v pohodě mezi dvojkou a trojkou. Když jsme pokračovali dále do kopce na Krasavce tak pionýr už dával vědět že je uhnanej, nicméně ten "kopeček" vyfrčel na jednotku. Za kopcem již byly Vodokrty tady už se zas probouzel k životu a valil si to na trojku s plnou parádou.

Z Vodokrt se pokračovalo dále do Řeneč na této trase jsem začal pozorovat ze mě všichni nějak předjíždí, najednou jsem koukal a prezidento asociace byl vedle mě, kromě jeho a mě za námi nikdo nebyl a ptal se zdali fichtl vydrží, s nadledem jsem kývl že jo. Pokračovali jsme dále směrem na Libákovice, tady už to začínalo bejt divný tak jsme v kopci zastavili a zeptali se místních domorodců jestli tudy nejela náhodou kolona modře čmoudících motostrojů, ty nevěděli. Tak tedy nažhavil mobil a zavolal do čela pelotonu kde jsou, oba se nějak nemohly dohodnou. Domluvili se že se všichni vrátíme zpět do Řeneč. My jsme se tedy otočili a jeli tam. Jenže z malého kopečka začal pionýr jakoby protestovat, něco na způsob jako když dojde palivo v nádrži nebo se zasere hlavní tryska, to mi bylo hodně divný protože jsem měl plnou, dojel jsem tedy na neutrál. Na návsi jsme se setkali, dastali jsme poučení že jsme měli v Řenčích odbočit na Osek, odbočku jsme předtím minuli. Po vyřešení tohoto problému se zeptali co pionýr, když jsem šáh na kartery neudržel jsem ruku protože bych si jí nejspíše usmažil tak jsem odpověděl že bude moc rozhicovanej že počkam až vychladne. Oni se mě zeptali jestli to zvládnu vrátit se zpět do Krasavců a pak polní cestou do Snopoušov, řekl jsem tedy že to zkusim zpátky, dostal jsem tedy radu abych z kopce chladil, bylo mi popřáno hodně štěstí a že se uvidíme ve Snapech.

Pořadatelové odjeli zpět za kolonou a já stavěl fíka na stojánek, při pozorování kohoutku nádrže jsem zjistil že já blbec jsem nechal zavřenej benzín na nedalekém kopci kde jsme před chvílí telefonovali :-D. Pořádně nacupoval, roztlačil a vyrazil zpátky. V Krasavcích jsem odbočil na polní a jel po ní a liboval si že už nejsem na silnici (v té době jsem ještě neměl řidičák ;-)). Když byly Snopoušovy na dohled tak najednou z ničeho nic přestal pionýr jet, téměř stoprocentně jsem si byl jist že závada bude v ucpané trysce. Po vytočení a vypíchnutí bordelu mi napomohlo obyčejné stéblo trávy které rostlo opodál v pangejtu :-). Pokračoval jsem dál, už jsem byl ve Snapech u hřště a v dáli jsem viděl že budu asi poslední kdo dorazil. Při odbočení ke kulturáku mě bouřlivým potleskem vítali všichni účastníci. Já z úsměvem na rtech vypnul motor dal stroj na stojánek a bylo odjeto...

spanilá jízda po okolí Snopoušov

Po velké pauze, jež sloužila k malému občerstvení v podobě klobás, párků a doplnění tekutin 10° pivem nastoupila porota aby vybrala pětici nejhezčích motorek. Každý stroj prošel řádnou prohlídkou od předního blatníku k SPZ. Nakonec usoudili že nejlepší pětice se bude sestavovat z motocyklů Jawa 350, Jawa 50 typ 20 (moje čerstvě zgenerálkované žihadlo), ČZ 175, Jawa 250 panelka a Jawa 50 typ 21. Tyto motorky byli označeny čísly od 1 do 5 a všichni přítomní si mohli dát hlas svému favoritovy, já jsem pochopitelně fandil svému žihadlu a tak dostal náležitý hlas. Rozhodlo se že se hlasy sečtou a vyhlásí se pouze vítěz, aby někdo nefňukal že byl poslední. Hlasy byly sečteny a všichni napjatě čekali kdo se stane vítězem a obdrží poukaz na odběr pěti piv v místní hospodě. Z úst předsedy poroty vyšlo číslo 1 a to byla černá Jawa 350 všichni vítězovi zatleskali a on si došel pro cenu. Tímto ale nic nekončilo, ještě byl vypsán diplom "největší kuriozita dne" a tuto cenu obdržel brácha samotného prezidenta, dostal ji za to že měl Jawu 175 s rámem z J350, převodovku ze starý stopětasedmy, motor z nový stopětasedmy, zapalování z fichtla a navíc při spanilé jízdě šteloval z kopce za jízdy předstih :-) to se opravdu jen tak nevidí. Nyní byl hlavní program ukončen, většina odjela ještě na jednu okružní jízdu a my jsme začali pomalu nakládat, ještě jsme pokecali z pořadatelama od kterých jsme se dozvěděli že můj pionýr byl pouze o jeden hlas na druhém místě což mě potěšilo :-). Bylo nám poděkováno že jsme přijeli, potřásli jsme si rukou a uháněli s autem zpět na Přeštice.

Příští rok táta sedne na kejvačku (v tu dobu by měla být už po renovaci), já na dvacítku a pojedeme po ose již na první roční Snopoušovského fichtl sletu...

závěrečné vyhodnocení nejlepší pětice motocyklů

zkoumání Simsona pozastavení nad laďákem nejlepší pětice motocyklů
Jawa 50 typ 21
Jawa 250/559 "panelka" ČZ 175 moje Jawa 50 typ 20
Jawa 350

20.srpna 2006
www.jawamania.info :: www.georgeb.wz.cz :: www.eldos.xf.cz

Menu
Novinky
Rady
Návody
Úpravy
Moje Jawa 350/640
Moje Jawa 50/20
Fichtl slet
FÓRUM

Galerie
Fotky
Videa
Zvuky

Download
Elektrická schémata

Ostatní
Návštěvní kniha
Ankety
Starší novinky
Autor
Kontakt
Prodejny
Odkazy

Perfektní nadstavba pro Internet Explorer v češtině!
Alternativa k Internet Exploreru
Vše pro pionýry

Náhodný obrázek



Statistiky



Anketa

Miniaplikace

www.jawa.xf.cz